Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

„Uwielbiamy Vampire: The Masquerade” - deweloperzy Bloodlines 2 uspokajają zaniepokojonych fanów
Twórcy Vampire: The Masquerade: Bloodlines 2 będą stale informować fanów o grze. Deweloper wyłożył filary, na których opiera swój projekt.

Ogłoszenie kontynuacji Vampire: The Masquerade – Bloodlines miało być spełnionym marzeniem. Jednak na razie „dwójka” ma równie problematyczną produkcję, co oryginał, ku rozczarowaniu fanów, których nie do końca przekonała nawet nowa „zapowiedź” gry na początku września.

Na szczęście nowy wpis twórców Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 zdaje się rozwiewać przynajmniej część obaw miłośników Świata Mroku. Dla przypomnienia: obecnie za projekt odpowiada studio The Chinese Room (Dear Esther, Everybody’s Gone to the Rapture), które pokrótce zaprezentowało się w dzienniku dewelopera opublikowanym na oficjalnej strony gry.

Pierwsza dobra wiadomość, która ucieszyła fanów, jest taka, że deweloper będzie regularnie publikował kolejne wpisy poświęcone Bloodlines 2. Twórcy chcą przekazywać graczom „jak najwięcej informacji bez spoilerów” i zawsze dawać znać, kiedy pojawi się kolejna aktualizacja i czemu będzie poświęcona.

Następny dziennik dewelopera ma omówić motywy narracyjne oraz atmosferę i zostanie udostępniony za dwa tygodnie.

The Chinese Room promuje się jako studio skupiające się na „doświadczeniach narracyjnych” i trudno się z tym sprzeczać w kontekście dotychczasowych gier studia. Niemniej Bloodlines 2 ma być dla dewelopera „skokiem” nie tylko w mocno odmienny gatunek – RPG akcji – ale też w znacznie ambitniejsze projekty po rozgrzewce, jaką dla zespołu było Little Orpheus (zresztą dość ciepło przyjęte, choć Steama nie podbiło).

Niemniej studio szybko zorientowało się, że gra z wampirem ze Świata Mroku w roli głównej wymaga od twórców innego podejścia niż typowe RPG lub gry fantasy. Dlatego The Chinese Room ustaliło kilka podstawowych zasad – „filarów”, które mają stanowić podstawę Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2.

System walki początkowo inspirowany był uwielbianą przez twórców (i nie tylko) serią Dishonored. Jednak zespół szybko doszedł do wniosku, że postać gracza nie powinna być typowo skradankowym bohaterem, unikającym wrogów i czującym przed nimi respekt, lecz pewnym siebie „łowcą nocy” niemalże – cytujemy – „trollującym” swoje ofiary.

Tak więc całość zmieniono tak, że teraz starcia bardziej przypominają – jak usłyszeli twórcy od testerów – „bawienie się jedzeniem” niczym kot. Jednocześnie podkreślono, że postać gracza nie będzie absolutnie wszechmocna. Dlatego studio określa Bloodlines jako „fantasy pewności siebie” (confidence fantasy) w przeciwieństwie do typowego „power fantasy”.

Drugim „filarem” Bloodlines 2 jest unikanie ograniczenia rozgrywki poza walką do typowych schematów RPG. Gracz ma czuć się jak potężny wampir, jeden z „pobratymców” (Kindred), zdolny dokonać czynów niewyobrażalnych dla śmiertelników. Mało ambitne zadania typu „włącz generator lub znajdź kartę, by odblokować drogę” nie pasowałaby do tego i skutecznie zaburzyłyby imersję.

Poza powyższymi deweloper ma jeszcze dwie zasady: skupienie na „eksploracji Świata Mroku oraz „wciągającą, immersyjną walkę”. Jednak na omówienie tychże przyjdzie nam poczekać do następnych wpisów.

Twórcy podkreślili również, że uwielbiają Wampira: Maskaradę i w trakcie produkcji złożyli kilka wizyt w siedzibie Świata Mroku w Sztokholmie. To wszystko ma zagwarantować, że Bloodlines 2 będzie wierne planszowemu oryginałowi, a zarazem spełni oczekiwania fanów, którzy od prawie 20 lat liczą na kontynuację niedocenionego na premierę RPG.

Na razie gracze uważają, że twórcy są na dobrym tropie. Niemniej liczą, iż następne artykuły rozwieją wątpliwości dotyczące m.in. fabuły, a część internautów mimo wszystko ma wątpliwości co do kierunku obranego przez twórców (choćby w kwestii odejścia od konwencji power fantasy).

Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 ukaże się jesienią przyszłego roku. Tytuł zmierza na pecety oraz konsole Xbox Series X/S i PlayStation 5. W styczniu doczekamy się też obszernej prezentacji rozgrywki.

Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine
Klemens
2023-09-21 12:56:42
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow